چگونه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی کسب درآمد کنیم؟

 فروش را شروع کنید!

بدون شک فقط با دیدن کلمه "فروش" در تیتر این قسمت، هزاران ایده به ذهن‌تان رسیده است. و این یعنی در مسیر درستی هستید. دنیای اینترنت هیچ محدودیتی برای فروش شما ایجاد نکرده. این فقط خلاقیت شماست که تعیین می‌کند چه چیزی را از چه راهی بفروشید. اما برای اینکه کارتان راحت‌تر شود، ما دو دسته اصلی فروش را به شما معرفی می‌کنیم:

  • فروش محصولات فیزیکی
  • فروش محصولات مجازی

اولین و آسان‌ترین راه کسب درآمد از اینترنت، فروش محصولات فیزیکی است. همه شما تابحال فروشگاه و مغازه دیده‌اید و از آن‌ها خرید هم کرده‌اید. حالا همین کار را اگر روی اینترنت انجام بدهید، در حقیقت از یک فروشگاه اینترنتی خرید کرده‌اید. مثلا دیجی کالا، بامیلو و سایت‌های نظیر این ها همگی فروشگاه آنلاین هستند.

حالا فرض کنیم که شما قصد دارید درآمد اینترنتی داشته باشید اما محصول فیزیکی برای فروش ندارید. پس شما باید کارتان را با فروش محصولات مجازی ادامه بدهید. حالا از کجا شروع کنیم...

یک وبسایت درست کنید!
اول از همه بگذارید بگویم که درست کردن وبسایت الان، بر خلاف تصور بسیار، حتی در 1 ساعت هم انجام می‌شود! بله درست خواندید. گزینه‌های بسیار زیادی هم برای این کار وجود دارند که بتوانید این کار را انجام بدهید. اما تفاوتی که راه‌های مختلف با یکدیگر دارند یا در هزینه است، یا در زمان و یا در سادگیِ کار.

اگر خیلی ساده بگویم، درست کردن وبسایت از یک راه ممکن است زمان و هزینه کمتری داشته باشد اما بسیار پیچیده باشد و برعکس. ولی اگر به دنبال راهی هستید که هم مطمئن باشد و هم بتواند با امکانات و زیبایی خودش کاربر جذب کند، می‌توانید با سایت‌ساز و فروشگاه ساز وب کوییک آشنا بشوید. این سامانه، صفر تا صد وب سایت شما را با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان به شما می‌دهد.

همکاری در فروش را یاد بگیرید!

بعد از اینکه وبسایت شما ساخته شد، تعدادی کاربر به آن مراجعه می‌کنند که این به ورودی "ترافیک" می‌گوییم. یعنی هرچه ترافیک سایت شما بالاتر باشد، کاربران زیادی وارد سایت شما شده‌اند. حالا این چه سودی به حال شما دارد؟ شما می‌توانید معرفی یا خرید محصولاتی که قصد همکاری در فروش‌شان را دارید، روی وبسایت خود بصورت یک لینک بگذارید تا کاربران‌تان از آن استفاده کنند. هر کاربری که از طریق لینک شما یک خرید انجام بدهد، درصدی از سود آن فروش به شما می‌رسد.

پست‌های اسپانسری منتشر کنید!

بعد از مدتی که وبسایت شما راه‌اندازی شد و ترافیک خوبی داشت، می‌توانید اطلاعات وبسایت‌تان را  آماده کرده و پیش شرکت‌های دیگر بروید. اگر اطلاعات وبسایت شما برای آن‌ها جالب باشد، با شما همکاری می‌کنند. یعنی اینکه مثلا از شما می‌خواهند یک ویدئو یا یک مقاله در مورد یک محصول یا خدمت آن‌ها آماده کنید و روی وبسایت خودتان منتشر کنید. شما هم برای انجام این کار از آن ها مبلغی را می‌گیرید.

البته این نکته هم بگویم که اگر ترافیک وبسایت شما و رتبه شما در گوگل بالا باشد، حتی ممکن است خودِ این شرکت‌ها سر و کله‌شان پیدا شود و پیشنهاد همکاری به شما بدهند!

محتوای ویژه برای اعضای ویژه تولید کنید!

بعد از اینکه مدتی در وبسایت خودتان تولید محتوا کرده و کاربر جذب کردید، باید ترافیک وبسایت خودتان را بررسی کنید. اگر وبسایت شما چنین پتانسیلی داشته باشد، می‌توانید بخشی از محتوای خودتان را فقط برای مشترکین یا کاربران ویژه نمایش بدهید. البته این به معنی نیست که همه محتوای شما برای کاربران ویژه باشد. شما همچنان به کار تولید محتوا برای کاربران عمومی ادامه می‌دهید و فقط بخشی از کارتان را که مثلا جزئیات یا اطلاعات بیشتری دارد، در اختیار کاربران ویژه قرار می‌دهید.

کاربران عادی‌ای هم که بخواهند به کاربر ویژه تبدیل شوند، در سایت شما ثبت‌نام کرده و اشتراک می‌گیرند. البته اینکه اشتراک‌شان بصورت ماهانه یا سالانه باشد به شما که صاحب وبسایت هستید بستگی دارد

همه مطالبی که تا اینجا خواندید فقط بخشی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت بودند! یعنی بازهم راه‌های دیگری برای ایجاد درآمد آنلاین وجود دارد اما بیایید از راه اندازی  و امکانات فروشگاه ساز ها صحبت کنیم

 

فروشگاه ساز ها امکانات مختلف بسیاری دارند. با استفاده از فروشگاه ساز می‌توانید برای محصولات قیمت تعیین کنید، تخفیف‌های متنوع اعمال کنید، روش‌های ارسال مختلف تعریف کنید، روش‌های پرداخت مختلف تعریف کنید و بسیاری از امکانات دیگر که بسته به فروشگاه سازی که انتخاب می‌کنید، ممکن است متفاوت باشند.

اما...

یک نکتۀ خیلی خیلی مهم در انتخاب فروشگاه ساز وجود دارد و آن هم این است که بدانید چه انتظاراتی از یک فروشگاه ساز دارید. آیا تا به حال به‌طور جدی به این موضوع فکر کرده‌اید؟

اولین قدم هنگام انتخاب یک فروشگاه ساز، ارزیابی امکانات کلی آن است. با مقایسه امکانات پایه چند فروشگاه ساز می‌توانید متوجه شوید که کدام یک برای شما بهتر است؟ این امکانات می‌تواند تعداد محصولات، قابلیت اعمال تخفیف، اسلاید شو، بنر، وبلاگ، هاست، دامنه و ... باشد.

برای مثال برخی فروشگاه سازها امکاناتی دارند که اجازه می‌دهند علاوه بر کالا، محصولاتی هم برای دانلود هم قرار دهید و آن‌ها را بفروشید. پس اگر چنین انتظاری دارد حتماً آن را در جدولتان بنویسید و هنگام انتخاب فروشگاه ساز به این نکته توجه کنید که آیا فروشگاه ساز مد نظر شما قابلیت فروش محصولات دانلودی را دارد یا نه. اما در کل امکاناتی که یک فروشگاه‌ساز آنلاین حرفه‌ای باید حتماً داشته باشد عبارتند از:

امکان اعمال کوپن تخفیف: ایرانی‌ها عاشق تخفیف هستند و این یک حقیقت انکارناپذیر است. شما با استفاده از کدهای تخفیف می‌توانید مشتریان جدیدی جذب کنید و یا مشتریان همیشگی خود را به خرید کردن تشویق کنید. پس در همین ابتدای کار فروشگاه ساز خود را طوری انتخاب کنید که این قابلیت مهم را داشته باشد.

ارائه آمار دقیق: در دست داشتن آماری دقیق از تعداد ورودی‌های سایت، بازدیدها، کلمات جستجو شده، مطالب محبوب‌تر و ... برای ادامۀ مسیر و برنامه‌ریزی‌های بعدی بسیار مهم است. چون شما بدون داشتن اطلاعات نمی‌توانید اوضاع و احوال الانتان را بررسی کنید و برای آیندۀ کسب و کارتان برنامه ریزی بریزید. پس از فروشگاه سازی استفاده کنید که این گزارش‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد و یا قابلیت اتصال به گوگل آنالیتیکس را دارد.

قابلیت اتصال به سامانه ارسال پیامک: تائید ثبت نام در سایت، تائید سفارش، اطلاع از وضعیت ارسال و ... مواردی هستند که با اتصال یک سامانه پیامک حرفه‌ای به سیستم سایت فروشگاهی شما امکان‌پذیرند.

قابلیت اتصال به سامانه ارسال ایمیل: سامانه ایمیلی نیز مانند سامانه پیامکی است ولی با این تفاوت که اطلاعات گفته شده از طریق ایمیل برای مشتری ارسال می‌شود.

دسته‌بندی محصولات: با گذشت زمان و افزایش تعداد محصولات وارد شده در سایت، دسته‌بندی محصولات نقش پررنگ‌تری به خود می‌گیرید. دسته‌بندی محصولات هم خرید کردن را برای مشتری راحت‌تر می‌کند و شما با سرعت بیشتر و راحت‌تر می‌تواند بروزرسانی اطلاعات، موجودی و قیمت محصول را انجام دهید.

امکان درج نظر برای محصولات: بسیاری از کاربران هستند که بر اساس نظرات سایر افراد برای خرید خود تصمیم‌گیری می‌کنند، پس چه بهتر است که سایتتان امکان تبادل نظر داشته باشد و مخاطبان مختلف بتوانند نظراتشان را بیان کنند.

 موارد فوق را می توان از مهمترین امکانات یک فروشگاه ساز بیان کرد در ذیل با امکانات فروشگاه ساز وب کوییک آشنا شوید

  • امکان ایجاد چند ویژگی و قیمت گذاری
  • قالب های کاملا فارسی کم حجم و از نظر طراحی فوق العاده
  • ایجاد کوپن تخفیف
  • امکان ارسال تیکت توسط کاربر فروشگاه
  • امکان ایجاد فروشگاه فیزیکی، فایل و خدماتی 
  • مقایسه محصول
  • اطلاع رسانی پیامکی
  • سیستم کنترل موجودی
  • بزودی اتصال به الوپیک
  • اتصال به همه‌ی درگاه های بانکی
  • امکان ویرایش از طریق خود سایت 
  • امکان ایجاد صورت حساب برای کاربران
  • ایجاد کیف پول برای هر کاربر
  • فایل منیجر برای آپلود هر فایل
  • امکان ویرایش قالب
  • اتصال و ثبت دامنه مستقیم از پنل
  • امکان ایجاد ایمیل در خود پنل و انتقال به هر جای دیگری
  • خبرنامه
  • اتصال به سرویس پیامکی و ارسال پیامک اطلاع رسانی برای کاربر و مدیر
  • اتصال به سیستم ایمیل و ارسال ایمیل در زمان های اطلاع رسانی برای کاربر و مدیر
  • امکان ایجاد نامحدود تب برای محصول 
  • فرم ساز با امکان اتصال به درگاه پرداخت آنلاین
  • قالب های متنوع با قابلیت انعطاف پذیری بالا 
  • آمار کامل بازدیدکنندگان بر اساس افراد، صفحه، موقعیت جغرافیایی، تکنولوژی ها، ارجاع دهنده